Захист прав споживачів
Захист прав споживачів
З метою удосконалення інформації у сфері захисту прав споживачів та враховуючи рекомендації Міністерства економічного розвитку і торгівлі України розміщується для висвітлення актуальних питань у сфері захисту прав споживачів наступна інформація:
- законодавство у сфері захисту прав споживачів, зокрема Закон України від 12.05.1991 № 1023 «Про захист прав споживачів» детальніше
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №217-р «Про схвалення концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року»детальніше,
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №983-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року»детальніше,
- постанову Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 №833 «Про затвердження порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів»детальніше ,
- постанову Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №667 «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів»детальніше .
- вимоги до роботи закладів ресторанного господарства детальніше
Органи місцевого самоврядування, відповідно до ст.28 Закону України «Про захист прав споживачів», створивши при їх виконавчих органах структурні підрозділи з питань захисту прав споживачів, мають право:
1) розглядати звернення споживачів, консультувати їх з питань захисту прав споживачів;
2) аналізувати договори, що укладаються продавцями (виконавцями, виробниками) із споживачами, з метою виявлення умов, які обмежують права споживачів;
3) у разі виявлення продукції неналежної якості, фальсифікованої, небезпечної для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього природного середовища терміново повідомляти про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, інші органи, що здійснюють контроль і нагляд за якістю і безпекою продукції;
4) у разі виявлення фактів реалізації продукції, яка не супроводжується необхідною, доступною, достовірною, своєчасною інформацією та відповідними документами, або продукції з простроченим строком придатності - тимчасово зупиняти реалізацію продукції до пред'явлення інформації, супровідних документів або припиняти її реалізацію;
5) готувати подання до органу, який видав дозвіл на провадження відповідного виду діяльності, для вирішення питання про тимчасове зупинення його дії чи про дострокове анулювання у разі систематичного порушення прав споживачів;
6) подавати до суду позови щодо захисту прав споживачів.
Якщо вважаєте, що порушено Ваші права як споживача, звертайтеся до органів, що забезпечують захист прав споживачів:
Адреси і номери телефонів:
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Адреса: місто Рівне, вулиця Малорівненська, 91,Рівненська область, 33000
УПРАВЛІННЯ У СПРАВАХ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ У РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
33028, Рівненська обл., місто Рівне, ВУЛИЦЯ СИМОНА ПЕТЛЮРИ, будинок 5 |
Телефон 1: 0362221423
Телефон 2: 0362633855
Факс: 0362221423
Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області |
+38 (0362) 63-36-30 (приймальня) |
Управління захисту споживачів |
+38 (0362) 62-85-72 |
http://www.city.kherson.ua/articles/zahist-prav-spozhivachiv?printable=1
https://vasylkiv.org/zaxist-prav-spozhivachiv/
ЗРАЗОК |
Держпродспоживслужба України вул. Б.Грінченка, 1, м. Київ, 01001
ПІП скаржника Адреса скаржника Контактний телефон
|
Скарга
10 лютого 2016 року мною за адресою: _____________________________, у магазині «______________________» ФОП _____________________ або (ТОВ «____________________») було придбано_________________________ вартістю ___________грн.
У період гарантійного терміну продукція втратила якість (виникли недоліки)_________________. Звернувшись до магазину, продавець мені відмовив у проведенні гарантійного ремонту__________________ (копія звернення додається).
У зв’язку з чим, прошу розглянути мою скаргу по суті та вирішити питання щодо проведення гарантійного ремонту (повернення коштів) за товар, який не відповідає якості.
Додатки:
- копія звернення до суб’єкта господарювання,
- копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;
- копія технічного паспорта;
- тощо.
Дата Підпис
Примітка: електронне звернення, якщо воно надсилається без використання електронного цифрового підпису, повинно мати вигляд сканованої копії та/або фотокопії.