Податкова інформує:

Дата: 14.05.2024 10:18
Кількість переглядів: 79

Бюджети громад Рівненщини отримали майже 82 млн грн податку на нерухоме майно

 

Упродовж січня – квітня 2024 року на Рівненщині власники нерухомості сплатили до місцевих бюджетів 81,7 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Порівняно з сумою податку, що була перерахована за аналогічний період минулого року, у поточному році надходження зросли на понад 22  млн грн, або на 37 %.

Основна сума сплаченого податку припадає на власників нерухомості – юридичних осіб. Вони спрямували на розвиток територіальних громад краю  57,1 млн грн, що на 11,3 млн грн більше, ніж у січні – квітні 2023 року.

Водночас, фізичні особи – власники нерухомості перерахували до бюджетів громад 24,6 млн грн цього податку. Торік сума була на 11 млн грн меншою.

Нагадаємо, надходження від податку на нерухоме майно у повній сумі спрямовуються до місцевих бюджетів і цей податок є одним з важливих бюджетоформуючих платежів для громад.

Згідно  ст. 266  Податкового кодексу України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні особи, які зобов’язані перерахувати його протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, та юридичні особи, що вносять податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Звертаємо увагу громадян, що у разі виявлення розбіжностей щодо нарахованої суми податку, вони можуть звернутися до Центрів обслуговування платників ( http://rv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda  ) та провести звірку. Якщо ж громадяни мають електронний ключ, то переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення  можна в Електронному кабінеті (https://cabinet.tax.gov.ua/), або скориставшись мобільним додатком «Моя податкова».

 

Запитували – відповідаємо: чи може ФОП на загальній системі оподаткування отримати довідку про доходи за будь-який інший, ніж річний податковий період?

 

Відповідно до п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.

При цьому п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 ПКУ передбачено, що фізичні особи – підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку, або переходять на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, або перейшли із спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, подають податкову декларацію за результатами звітного року, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на (перехід із) спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. Платники податку розраховують та сплачують авансові платежі у строки, визначені п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 ПКУ, що настануть у звітному податковому році.

Однак, у разі необхідності отримання довідки про доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності, за інший період, ніж календарний рік, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування має право подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за інший, ніж річний податковий звітний період, тобто квартальну податкову декларацію.

При цьому така квартальна податкова декларація не звільняє підприємця від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для податкового звітного періоду згідно вимог п. 177.5 ст. 177 ПКУ (за результатами календарного року), та не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов’язання.

Контролюючий орган видає довідку про доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності, не пізніше п’ятнадцяти днів з дня отримання заяви.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України.

 

Як оформити  суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків, у разі виходу з ладу РРО     

 

Відповідно до п. 7 глави 2 розд. IІI Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, cума готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків до початку робочого дня, вноситься суб’єктом господарювання протягом робочого дня або перебуває на місці проведення розрахунків на момент виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) чи відключення електроенергії, записується в корінець розрахункової квитанції з поміткою «Службове внесення». Сума готівки, що вилучається суб’єктом господарювання протягом робочого дня з місця проведення розрахунків, записується у корінець розрахункової квитанції з поміткою «Службова видача».
Отже, у розрахунковій книжці (далі – РК) записом «Службове внесення» фіксується сума готівки, яка була на місці проведення розрахункових операцій на час відключення електроенергії та початку роботи з використанням РК.

Згідно з п. 10 розд. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, якщо на період виходу з ладу РРО або в разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням книги обліку розрахункових операцій та РК, то після встановлення відремонтованого (резервного) РРО або відновлення постачання електроенергії необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням РК, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам’яті) - за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою податку на додану вартість, після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція «службове внесення» на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.

Тобто, після відновлення постачання електроенергії, переходячи на роботу з РРО, суми, зафіксовані у РК за період відключення електроенергії, проводяться через РРО з використанням операції «Службове внесення», а в РК на цю суму необхідно зробити запис «Службова видача». Після використання всіх розрахункових квитанцій на реєстраційній сторінці РК необхідно зазначити дату її закінчення та загальну суму розрахунків за всіма розрахунковими квитанціями у книжці.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України.

Фото без опису


« повернутися до розділу «Новини»

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь