Податкова інформує:
Бюджети громад Рівненщини отримали майже 82 млн грн податку на нерухоме майно
Упродовж січня – квітня 2024 року на Рівненщині власники нерухомості сплатили до місцевих бюджетів 81,7 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Порівняно з сумою податку, що була перерахована за аналогічний період минулого року, у поточному році надходження зросли на понад 22 млн грн, або на 37 %.
Основна сума сплаченого податку припадає на власників нерухомості – юридичних осіб. Вони спрямували на розвиток територіальних громад краю 57,1 млн грн, що на 11,3 млн грн більше, ніж у січні – квітні 2023 року.
Водночас, фізичні особи – власники нерухомості перерахували до бюджетів громад 24,6 млн грн цього податку. Торік сума була на 11 млн грн меншою.
Нагадаємо, надходження від податку на нерухоме майно у повній сумі спрямовуються до місцевих бюджетів і цей податок є одним з важливих бюджетоформуючих платежів для громад.
Згідно ст. 266 Податкового кодексу України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні особи, які зобов’язані перерахувати його протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, та юридичні особи, що вносять податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Звертаємо увагу громадян, що у разі виявлення розбіжностей щодо нарахованої суми податку, вони можуть звернутися до Центрів обслуговування платників ( http://rv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda ) та провести звірку. Якщо ж громадяни мають електронний ключ, то переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення можна в Електронному кабінеті (https://cabinet.tax.gov.ua/), або скориставшись мобільним додатком «Моя податкова».
Запитували – відповідаємо: чи може ФОП на загальній системі оподаткування отримати довідку про доходи за будь-який інший, ніж річний податковий період?
Відповідно до п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.
При цьому п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 ПКУ передбачено, що фізичні особи – підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку, або переходять на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, або перейшли із спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, подають податкову декларацію за результатами звітного року, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на (перехід із) спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. Платники податку розраховують та сплачують авансові платежі у строки, визначені п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 ПКУ, що настануть у звітному податковому році.
Однак, у разі необхідності отримання довідки про доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності, за інший період, ніж календарний рік, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування має право подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за інший, ніж річний податковий звітний період, тобто квартальну податкову декларацію.
При цьому така квартальна податкова декларація не звільняє підприємця від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для податкового звітного періоду згідно вимог п. 177.5 ст. 177 ПКУ (за результатами календарного року), та не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов’язання.
Контролюючий орган видає довідку про доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності, не пізніше п’ятнадцяти днів з дня отримання заяви.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України.
Як оформити суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків, у разі виходу з ладу РРО
Відповідно до п. 7 глави 2 розд. IІI Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, cума готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків до початку робочого дня, вноситься суб’єктом господарювання протягом робочого дня або перебуває на місці проведення розрахунків на момент виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) чи відключення електроенергії, записується в корінець розрахункової квитанції з поміткою «Службове внесення». Сума готівки, що вилучається суб’єктом господарювання протягом робочого дня з місця проведення розрахунків, записується у корінець розрахункової квитанції з поміткою «Службова видача».
Отже, у розрахунковій книжці (далі – РК) записом «Службове внесення» фіксується сума готівки, яка була на місці проведення розрахункових операцій на час відключення електроенергії та початку роботи з використанням РК.
Згідно з п. 10 розд. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, якщо на період виходу з ладу РРО або в разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням книги обліку розрахункових операцій та РК, то після встановлення відремонтованого (резервного) РРО або відновлення постачання електроенергії необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням РК, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам’яті) - за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою податку на додану вартість, після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція «службове внесення» на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.
Тобто, після відновлення постачання електроенергії, переходячи на роботу з РРО, суми, зафіксовані у РК за період відключення електроенергії, проводяться через РРО з використанням операції «Службове внесення», а в РК на цю суму необхідно зробити запис «Службова видача». Після використання всіх розрахункових квитанцій на реєстраційній сторінці РК необхідно зазначити дату її закінчення та загальну суму розрахунків за всіма розрахунковими квитанціями у книжці.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України.