Податкова інформує:

Дата: 25.11.2024 10:18
Кількість переглядів: 36

Понад 947 мільйонів гривень податку на прибуток сплатили підприємства Рівненщини

 

Упродовж січня - жовтня поточного року платники податків Рівненщини сплатили до Зведеного бюджету України 947,8  млн грн податку на прибуток підприємств. Як повідомив в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Андрій Троцко, ця сума на 38 млн грн перевищує надходження січня-жовтня 2023 року.

При цьому із загальної суми надходжень податку на прибуток 846,6 млн грн перераховано до державного бюджету. Відповідно, до місцевих бюджетів надійшло 101,2 млн грн цього платежу.  

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що податком на прибуток підприємств оподатковується прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу України. 

Також звертаємо увагу платників податків, що на вебпорталі ДПС України функціонує  розділ «Онлайн-навчання», який містить корисну інформацію з податкової тематики, навички заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати податкових платежів. Для зручності користувачів всі матеріали розподілені за тематичними блоками. Розміщений розділ «Онлайн-навчання» за посиланням

 https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.

 

Строки проведення фактичної перевірки

 

Порядок проведення фактичної перевірки визначено ст. 80 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до п. 82.3 ст. 82 ПКУ тривалість перевірок, визначених ст. 80 ПКУ, не повинна перевищувати 10 діб.

Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб. Підставами для подовження строку перевірки є:

     заява суб’єкта господарювання (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки) (п.п. 82.3.1 п. 82.3 ст. 82 ПКУ);

     змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб’єкта господарювання та/або його господарських об’єктів (п.п. 82.3.2 п. 82.3 ст. 82 ПКУ).

 

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України

 

До відома громадян - власників земельних ділянок та нерухомого майна 

 

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що відповідно до норм Податкового кодексу України фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки є платниками податку за таке майно. 

Нарахування відповідних податків здійснюють органи податкової служби та надсилають громадянам податкові повідомлення-рішення із зазначеною сумою податку та реквізитами для сплати. Нараховану суму податку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення. 

У разі якщо власник майна не отримав, або  виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні – рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки. 

Крім того, звертаємо увагу громадян, в яких відбулись зміни в реєстраційних даних, зокрема місця проживання, такі громадяни зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган податкової служби. Для цього необхідно подати до державної податкової інспекції за місцем реєстрації заяву за формою № 5ДР. 

Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати,  та уникнути фінансових санкцій. 

Державною податковою службою України розроблено сервіс – «Калькулятор податку на майно», який надає можливість громадянам самостійно здійснювати на вебпорталі ДПС розрахунок сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю з фізичних осіб.

Також нагадуємо, що консультації з питань нарахування та сплати майнових податків можна отримати у Центрах обслуговування платників ГУ ДПС у Рівненській області.

 

Територіальні громади Рівненщини отримали від податку на нерухоме майно понад 232 мільйона  гривень

 

Протягом січня - жовтня  2024 року до бюджетів  територіальних громад області надійшло 232,1  млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що на 33%, або 57,4 млн грн більше надходжень відповідного періоду 2024 року. Із цієї суми юридичними особами сплачено  118,7 млн грн (+16,3 млн грн до 2023 року),  фізичними особами – 113,4 млн гривень(+41,1 млн грн до 2023 року).

Нагадуємо, що за об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує для квартир –  60 кв. метрів, житлових будинків – 120 кв. метрів, різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток – 180 кв. метрів.

За наявності у власності платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, розрахована відповідно до підпунктів «а» – «г» п. п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України, збільшується на 25 000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

Звертаємо увагу платників податків, що на вебпорталі ДПС України функціонує  розділ «Онлайн-навчання», який містить корисну інформацію з податкової тематики, навички заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати податкових платежів. Для зручності користувачів всі матеріали розподілені за блоками. В одному з блоків можна ознайомитись з інформацією щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Розміщений розділ «Онлайн-навчання» за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/podatok-na-neruhome-mayno/.

 

Платник податків може отримати довідку-підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування відповідно до норм міжнародних договорів

 

Форма довідки-підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування відповідно до норм міжнародних договорів (далі – Довідка) та Порядок підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування відповідно до норм міжнародних договорів (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19.08.2022 № 248.

Порядок визначає процедуру видачі Довідки платнику податків – особі (юридичній або фізичній), яка є резидентом України у розумінні Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування, а також підтвердження статусу податкового резидента України на документах за спеціальними формами, затвердженими іноземними компетентними органами, з метою застосування зазначених договорів до доходів, отриманих платниками податків із джерел в іноземній державі (п. 1 Порядку).

Пунктом 2 Порядку визначено, що надання Довідки або підтвердження статусу податкового резидента України на документах за спеціальними формами, затвердженими іноземними компетентними органами, здійснюється безоплатно на підставі Заяви про підтвердження резидентського статусу для уникнення подвійного оподаткування платника податків за формою, наведеною у додатку до Порядку (далі – Заява).

При заповненні розділу 1 Заяви платник податків зазначає рік, за який він бажає отримати Довідку для уникнення подвійного оподаткування між Україною і відповідною іноземною державою.
Поряд з цим, для визначення резидентності є одна з підстав зазначена платником податків на власний розсуд та з урахуванням п.п. 14.1.213 п. 14.1. ст. 14 ПКУ:

реєстрація в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань або в Реєстрі самозайнятих осіб;

тісні особисті чи економічні зв’язки (центр життєвих інтересів) в Україні;

має місце постійного проживання в Україні;

перебуває в Україні не менше 183 днів (включно з днями приїзду та від’їзду) протягом періоду або періодів податкового року.

 

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України

 

Випадки та строки анулювання контролюючим органом реєстрації фізичної особи – підприємця четвертої групи як платника єдиного податку

 

Відповідно до п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку, зокрема, фізичних осіб – підприємців четвертої групи за рішенням контролюючого органу у разі:

подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, – в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву (п.п. 1 п. 299.10 ст. 299 ПКУ);

припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем відповідно до закону – в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення (п.п. 2 п. 299.10 ст. 299 ПКУ);

якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену п.п. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 ПКУ та п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПКУ (п.п. 5 п. 299.10 ст. 299 ПКУ);
наявність щодо платника податку та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), прийнятого у порядку, встановленому Законом України від 14 серпня 2014 року № 1644-VIІ «Про санкції» щодо платників четвертої групи – в останній день кварталу, у якому прийнято таке рішення (п.п. 8 п. 299.10 ст. 299 ПКУ);

у випадках, визначених п.п. 298.8.6 п. 298.8 ст. 298 ПКУ (п.п. 3 п. 299.10 ст. 299 ПКУ).

Рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку надається платнику податків у письмовій формі за підписом керівника контролюючого органу з обов’язковим зазначенням підстав для анулювання реєстрації платника єдиного податку.

Згідно з п.п. 298.8.6 п. 298.8 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку четвертої групи (фізичні особи – підприємці), які у податковому (звітному) періоді не забезпечили дотримання сукупності умов (критеріїв), передбачених п.п. «б» п.п. 4 п. 291.4 ст. 291 ПКУ, зобов’язані сплатити у поточному році податок у розмірі, що розраховується виходячи з 25 відс. річної суми податку за кожний квартал, протягом якого платник перебував на четвертій групі платників єдиного податку, та з наступного податкового (звітного) кварталу перейти на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування.

Заява про такий перехід подається таким платником податку не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому не забезпечено дотримання сукупності умов (критеріїв), передбачених п.п. «б» п.п. 4 п. 291.4 ст. 291 ПКУ.

Абзацом другим п. 299.11 ст. 299 ПКУ встановлено, що у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення виїзних документальних перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам п.п. 4 п. 291.4 та п. 291.5 прим. 1 ст. 291 ПКУ у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розд. II ПКУ. Такий платник податку зобов’язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування, починаючи з наступного місяця після місяця, у якому встановлено таке порушення.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України

Місцеві бюджети громад Рівненщини отримали понад 617  мільйонів гривень плати за землю

 

За десять  місяців 2024 року платники податків Рівненщини сплатили до місцевих бюджетів 617,1  млн грн плати за землю. Цей показник збільшився на 51,2 млн грн порівняно з надходженнями січня-жовтня   2023 року.

Найбільшу суму земельного податку і орендної плати  сплатили суб'єкти господарювання-юридичні особи: вони перерахували до бюджетів громад 493,3 млн грн, а це – плюс  35,4 млн грн до 2023 року.

Фізичні особи поповнили скарбниці громад, перерахувавши 123,8 млн грн цього платежу. Сплачена сума на 16,1млн грн перевищує відповідні показники минулого року.

Головне управління ДПС у Рівненській області звертається до платників податків з проханням виконувати свої податкові зобов’язання зі сплати майнових податків своєчасно.

Окрім поточних платежів, громадянам варто  подбати про сплату заборгованих у минулі роки сум земельного податку та податку на нерухомість, - нагадують у податковій службі.  

Звертаємо увагу, що платники податків мають можливість самостійно провести звірку щодо розрахунків з бюджетом через Електронний кабінет чи мобільний за стосунок Моя податкова.

Інформацію щодо нарахованих податкових зобов’язань також можна отримати у Центрах обслуговування платників, що діють при державних податкових інспекціях області.

 

Для того, щоб скористатися податковою знижкою, необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2024 року

 

ГУ ДПС у Рівненській області нагадує, що Податковий кодекс України встановлює не тільки обов’язок сплати податків, а й надає платнику податків можливість подання податкової декларації при виникненні у фізичної особи права на отримання податкової знижки і поверненню надміру сплаченого податку у зв’язку з виникненням цього права.

Зокрема, до податкової знижки за витратами, понесеними у 2023 році, згідно п.166.3 ст.166 Податкового кодексу, можна віднести:

частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом;

пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;

суму коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів освіти для компенсації вартості навчання;

страхові платежі за договорами довгострокового страхування;

суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій;

суми витрат на оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини;

суми коштів, сплачених у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу;

суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом;

суми витрат у вигляді орендної плати (для внутрішньо переміщених осіб);

суми фактично понесених витрат на придбання акцій, емітентом яких є юридична особа, яка набула статус резидента Дія Сіті.

Для того, щоб скористатися податковою знижкою, необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2024 року. Разом з декларацією подаються відповідні підтверджуючі документи.

Звертаємо увагу, що подати декларацію можна онлайн, скориставшись мобільним застосунком «Моя податкова».

 

 

 

 

При  сплаті коштів у рахунок погашення податкового боргу правильно заповнюйте реквізит "Призначення платежу" платіжної інструкції

 

У разі самостійного погашення платниками податків заборгованості, заповнення реквізитів “Призначення платежу” платіжних інструкцій здійснюється відповідно до Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 №148 (далі - Порядок №148). 

Під час заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції платники заповнюють такі поля: 

«Код виду сплати»; 

«Додаткова інформація запису». 

У полі «Код виду сплати» при сплаті коштів платниками у рахунок погашення податкового боргу / заборгованості необхідно зазначити код сплати  140. 

У полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі.  

Наприклад: 

Код виду сплати: 140 

Додаткова інформація: сплата податкового боргу по податку на прибуток. 

Якщо платником не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до Порядку №148, вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання /єдиний внесок за кодом виду сплати 101. 

 

Податківці Рівненщини за десять місяців 2024  року опрацювали 152 запити на отримання публічної інформації

 

У січні – жовтні 2024 року ГУ ДПС у Рівненській області опрацьовано 152 запити на отримання публічної інформації, які надійшли поштою та електронною поштою.

Найбільше запитів на отримання публічної інформації надійшло від фізичних осіб – 120 (або 79 %). Відповідно від юридичних осіб – 30 та 2 запити на отримання публічної інформації - від об’єднань громадян.

За результатами розгляду задоволено 121 запит  (79,6 % від загальної кількості розглянутих запитів), відмовлено в задоволенні відповідно до статті 22 Закону України від 13 січня 2011 року №2939-VI «Про доступ до публічної інформації» - 27 запитів (17,8 % від загальної кількості розглянутих документів) та 4 запити переслано належному розпоряднику.

Переважну більшість запитувачів цікавила податкова інформація. Зокрема, запитувачі зверталися з проханням надати інформацію щодо: надання копій документів; зупинення реєстрації податкових накладних та віднесення до переліку ризикових платників податків; податкового боргу; сплати податків; обліку та реєстрації платників податків; проведення контрольно-перевірочної роботи тощо.

Більше інформації про доступ до публічної інформації – за посиланням https://rv.tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/dostup-do-publichnoi-info.

 

Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками)

 

Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що на виконання Національної стратегії доходів до 2030 року, Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 24.07.2024 № 854 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі». 

Координатор експериментального проекту – Міністерство фінансів України, а уповноважений орган з реалізації експериментального проекту – ДПС України та її територіальні органи. 

Метою запровадження системи управління у ДПС під час реалізації експериментального проекту є: підвищення рівня дотримання платниками податків податкових обов’язків із використанням підходу, що базується на оцінці податкових ризиків; визначення причин виникнення податкових ризиків платників податків; ідентифікація, аналіз та оцінювання податкових ризиків платників податків, визначення заходів впливу (способів реагування); впровадження диференційованих підходів до управління податковими ризиками на основі вагомості ризику. 

Податковий ризик – ймовірність настання певних подій, що призведе до невиконання платником податків вимог податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи  

Основними видами ризиків, пов’язаних із недотриманням платниками податків норм податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, під час реалізації експериментального проекту, є: 

- ризик реєстрації – випадок, коли особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків, не перебувають на обліку в податковому органі або не зареєстровані платниками відповідних податків; 

- ризик звітності – випадок, коли платники податків подають податкову звітність із запізненням або не подають її взагалі; 

- ризик сплати – випадок, коли платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують у неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення або накопичення податкового боргу; 

- ризик декларування – випадок, коли податкові надходження зменшено або може бути зменшено внаслідок неправильного відображення даних у звітності (помилково або умисно).  

Більше інформації - за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami

 

Порядок оподаткування ПДФО та відображення в додатку 4ДФ до Розрахунку вартості подарунків не в грошовій формі отриманих фізичною особою

 

Статтею 165 Податкового кодексу України (далі –ПКУ)  встановлено перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) - у частині, що не перевищує 25 відс. однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

Водночас доходи, які включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначено п. 164.2 ст 164 ПКУ, зокрема:

     дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розд. IV ПКУ (п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 ПКУ);

     дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ), у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни (п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Відповідно до п. 164.5 ст. 164 ПКУ під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою: К = 100 : (100 - Сп), де К - коефіцієнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

Крім того, згідно з п. 174.6 ст. 174 ПКУ доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або самозайнятою особою, оподатковуються на загальних підставах, передбачених розд. IV ПКУ для оподаткування додаткового блага.

Враховуючи викладене, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку вартість подарунків, наданих такому платнику юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, яка у розрахунку на місяць не перевищує 25 відс. однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 01 січня звітного податкового року.

При цьому якщо вартість подарунків перевищує вказаний розмір, то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб як додаткове благо з урахуванням положень п. 164.5 ст. 164 ПКУ

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 4).

Згідно з Довідником ознак доходів фізичних осіб, наведеним у додатку 2 до Порядку № 4, вартість подарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не вище встановленого співвідношення до однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 01 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі відображається в додатку 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі - Розрахунок) за ознакою доходу «160».

Якщо вартість подарунків, перевищує вказаний розмір, то сума такого перевищення відображається у Розрахунку за ознакою доходу «126».

 

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України


Фото без опису

 

 


« повернутися до розділу «Новини»

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь