Податкова інформує:
Рівненщина: платники податків області спрямували до місцевих бюджетів більше 732 млн грн земельного податку та орендної плати
У 2024 році до місцевих бюджетів Рівненщини надійшло 732 млн 110 тис грн земельного податку та орендної плати. Така сума на 52 млн грн, або на 8 % перевищила надходження січня – грудня 2023 року.
Зокрема, у грудні платники податків області перерахували до бюджетів громад 58 млн грн плати за землю.
Зауважимо, що цей платіж повністю зараховується до місцевих бюджетів та є значним для скарбниць громад краю, адже займає третє місце у їх наповненні, поступаючись лише податку на доходи фізичних осіб та єдиному податку.
Особливості сплати військового збору з доходів від операцій з майном, доходу у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна
Законом України від 04 грудня 2024 року № 4113-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» встановлені особливості сплати військового збору з доходів від операцій з майном, доходу у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна.
Так, сума доходу від операцій з майном, доходу у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна, що підлягає оподаткуванню згідно з положеннями розділу IV Податкового кодексу, отримана платником податків після набрання чинності Законом № 4015, тобто після 1 грудня 2024 року, оподатковується військовим збором за ставкою у розмірі 5 відсотків незалежно від зазначення таких доходів у річній податковій декларації про майновий стан і доходи за 2024 рік.
Кампанія декларування доходів громадян: хто та у які строки подає податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2024 рік
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу фізичних осіб, що триває кампанія декларування доходів, отриманих у 2024 році. Податкова декларація про майновий стан і доходи подається відповідно до ст. 179 Податкового кодексу України.
Строки подання декларації:
- фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) та фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, наступного за звітним (30.04.2025 р.);
- громадяни, у яких виникає обов’язок щодо подання податкової декларації – до 01 травня року, наступного за звітним (30.04.2025 р.);
- фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування)у разі припинення підприємницької діяльності – протягом 20 календарних днів місяця наступного за календарним місяцем, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням.
- резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду;
- фізичні особи, у яких є право на податкову знижку,– до 31 грудня (включно) року, наступного за звітним.
Листування з податковими органами через Електронний кабінет платника: швидко, зручно та сучасно
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що порядок листування платників податків та контролюючих органів врегульовано статтею 42 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).
Відповідно пункту 42.4 статті 42 ПКУ платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Зокрема, за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надсилати листи (запити, звернення тощо) до відповідного контролюючого органу у форматі pdf. Робота у приватній частині приватного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису. На такі листи платники податків отримають офіційну відповідь у терміни, встановлені законодавством.
У разі, якщо платники податків бажають не тільки направляти листи до контролюючих органів через Електронний кабінет, а й отримувати відповіді на них та інші документи в Електронний кабінет, вони повинні подати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F13916). Після чого листування контролюючих органів з платниками податків, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надсилання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
Звертаємо увагу, що ДПС України реалізовано можливість направлення платниками податків листів та звернень до контролюючих органів також і через мобільний застосунок «Моя податкова». Для цього у розділі «Послуги» необхідно натиснути опцію «Надіслати лист до ДПС», обрати контролюючий орган, зазначити тип, тематику та короткий зміст листа, прикріпити лист в електронному вигляді розміром до 5 Мб (файл або фото), підписати та надіслати. У разі відсутності заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет або надходження від платника заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надсилання листів засобами поштового зв’язку за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручаються платнику податків (його представнику) (п.42.5 ст. 42 ПКУ).
Отже, скориставшись такою послугою, як листування з контролюючими органами через Електронний кабінет, платники податків отримують економію свого робочого часу, а також власних коштів на придбання поштових конвертів. Крім того, листи, надіслані до податкового органу в електронному вигляді, не потребують дублювання на паперових носіях. Тому, листування засобами електронного зв’язку – це швидко, зручно та сучасно!