Податкова інформує:
Платники податків Рівненщини спрямували понад 10,5 млрд грн до бюджету: податки працюють на перемогу
За п’ять місяців 2025 року платники податків Рівненської області перерахували 10 млрд 563 млн грн до Зведеного бюджету України. Це вагомий фінансовий внесок у підтримку економіки та обороноздатності держави в умовах воєнного стану.
Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Рівненській області Сергій Вінніченко, порівняно з аналогічним періодом 2024 року надходження зросли на 3 млрд 104 млн грн, що свідчить про стабільну податкову динаміку та зростаючу відповідальність бізнесу і громадян.
Найбільші бюджетоформуючі платежі: податок на доходи фізичних осіб, податок на додану вартість, військовий збір, єдиний податок та податок на прибуток.
Ці надходження є фінансовим фундаментом для державних програм: від підтримки ЗСУ до забезпечення соціального захисту та стабільної роботи економіки.
“Кожен сплачений податок — це реальний вклад у фінансову безпеку країни. Дякуємо всім, хто чесно виконує свої податкові зобов’язання. Ваша відповідальність — це наш спільний крок до перемоги” - акцентував керівник податкової служби Рівненщини.
Актуальні терміни сплати податків та подання звітності — на вебпорталі ДПС: https://tax.gov.ua
ЄСВ: понад 6,5 млрд грн на соціальний захист від платників Рівненщини
Упродовж січня–травня 2025 року платники податків Рівненщини спрямували 6 млрд 548 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ). Це на 1 млрд 516 млн грн або 30 % більше ніж за той самий період 2024 року, коли надходження становили 5 млрд 31 млн гривень.
«Ці результати свідчать про відповідальну позицію бізнесу навіть в умовах війни. Ми вдячні кожному, хто продовжує працювати прозоро й стабільно, підтримуючи як економіку, так і соціальну сферу країни», — зазначив Сергій Вінніченко, начальник Головного управління ДПС у Рівненській області.
Нагадаємо, що з початку 2025 року фізичні особи – підприємці зобов’язані сплачувати ЄСВ на загальних умовах, передбачених законодавством. Зокрема, з 1 січня мінімальний щомісячний внесок для ФОП становить 1 760 грн (22% від мінімальної заробітної плати у 8 000 грн).
Що варто знати про ЄСВ? Єдиний внесок — фундамент системи соціального страхування, з якого фінансуються пенсії, лікарняні, допомога з безробіття, виплати при нещасних випадках на виробництві тощо. Усі надходження автоматично розподіляються між відповідними фондами через Державну казначейську службу.
Стабільна сплата ЄСВ — це запорука функціонування соціальних гарантій та захищеності громадян у непростих обставинах сьогодення.
Фіскальний чек: навіщо він потрібен і як його перевірити онлайн
Фіскальний чек — це офіційне підтвердження покупки, яке видається покупцеві при проведенні розрахункової операції. Його головна мета — захист прав споживача, прозорість бізнес-операцій і контроль за сплатою податків.
Саме тому важливо зберігати фіскальні чеки після покупок, особливо при придбанні техніки, товарів з гарантією чи під час повернення товару.
Сьогодні все більше суб’єктів господарювання використовують програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО) — цифрову альтернативу класичним касовим апаратам.
Але чи можна перевірити чек, сформований у такий спосіб? Так!
На вебпорталі Державної податкової служби України створено зручний інструмент — реєстр «Пошук фіскального чека», який дозволяє кожному користувачеві перевірити справжність фіскального документа. Це стосується як чеків, створених класичним РРО, так і програмним ПРРО.
Для здійснення пошуку потрібно вказати три обов’язкові параметри: номер фіскального чека, фіскальний номер РРО/ПРРО, дата та час операції, вказані у чеку.
Це дозволяє впевнитися, що операція була зафіксована офіційно, а продавець працює легально. Така перевірка — це також спосіб захистити себе від шахрайства й сприяти боротьбі з тіньовою економікою.
Пам’ятайте: перевіряючи чек — ви не лише дбаєте про власну безпеку, а й підтримуєте чесний бізнес та наповнення бюджету України!
Платники Рівненщини сплатили понад 1,2 млрд грн військового збору за п’ять місяців 2025 року
Упродовж січня–травня 2025 року мешканці та бізнес Рівненщини перерахували до бюджету країни 1 млрд 213 млн грн військового збору. Це майже вчетверо більше, ніж за аналогічний період 2024 року – надходження зросли на 889 млн гривень.
«Кожна сплачена гривня військового збору — це не просто цифра в бюджеті, а реальний вклад у міцність нашої армії та наближення Перемоги. Це прояв свідомої позиції кожного громадянина. Дякуємо усім, хто відповідально ставиться до свого обов’язку перед країною», — наголосив Сергій Вінніченко, начальник Головного управління ДПС у Рівненській області.
Він підкреслив, що в умовах війни чесна праця і прозора сплата податків стають важливою частиною національного спротиву — це тилова підтримка, яка вкрай важлива для країни.
Нагадаємо, що з 1 грудня 2024 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України (Закон № 4015-IX), які передбачають:
збільшення ставки військового збору до 5 % для більшості платників;
розширення кола зобов’язаних осіб — тепер обов’язково сплачують збір і усі ФОПи, незалежно від обраної системи оподаткування.
Актуальні ставки військового збору у 2025 році:
ФОП 1, 2 і 4 групи — 10 % від мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного року. У 2025 році це — 800 грн щомісячно.
ФОП 3 групи — 1 % від отриманого доходу щоквартально.
ФОП на загальній системі — 5 % від чистого річного оподатковуваного доходу.
Наймані працівники — 5 % від нарахованої заробітної плати.
Військовослужбовці та силові структури — 1,5 % з грошового забезпечення (окрім доходів, звільнених від оподаткування згідно з ПКУ).
Транспортний податок: що потрібно знати власникам авто
Транспортний податок — це один із видів майнових податків, який сплачують власники дорогих легкових автомобілів. Він запроваджений з метою оподаткування предметів розкоші й регулюється Податковим кодексом України (ПКУ).
Згідно з п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 розд. ХІІ ПКУ, об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, якщо одночасно виконуються такі умови:
з року випуску минуло не більше 5 років (включно);
середньоринкова вартість авто перевищує 375 мінімальних заробітних плат, установлених на 1 січня податкового (звітного) року.
Наприклад, якщо мінімальна зарплата на 1 січня 2025 року складає 8 000 грн, то поріг для оподаткування становитиме: 8 000 × 375 = 3 000 000 грн.
Як визначається середньоринкова вартість авто? Її щороку обчислює центральний орган виконавчої влади, відповідальний за економічну політику та торгівлю, за методикою, затвердженою Кабміном. У розрахунок беруться: марка та модель авто, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
До 1 лютого кожного року на офіційному сайті цього органу публікується перелік автомобілів, що підпадають під дію транспортного податку.
Відповідно до п. 267.4 ст. 267 ПКУ, ставка транспортного податку становить 25 000 гривень на рікза кожен легковий автомобіль, який є об’єктом оподаткування.
Хто і коли сплачує? Для фізичних осіб — податкове повідомлення-рішення надсилається до 1 липня, і сума має бути сплачена протягом 60 днів. А юридичні особи обчислюють податок самостійнотаі сплачують його авансовими внесками щокварталу.
Сплата транспортного податку — це не лише виконання закону, а й внесок у розвиток місцевих бюджетів, з яких фінансуються дороги, інфраструктура, освіта та медицина.
Тож, перевірте, чи ваше авто підпадає під оподаткування — список доступний на сайті Мінекономіки щороку до 1 лютого.
Знання своїх обов’язків допомагає уникнути штрафів і бути відповідальним громадянином!
Як отримати податкову знижку за страхування життя
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує громадянам: якщо ви упродовж минулого року сплачували страхові внески за договором довгострокового страхування життя, то маєте законне право зменшити суму податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), сплаченого з вашої зарплати. Це можливо завдяки механізму податкової знижки, передбаченому статтею 166 Податкового кодексу України.
Податкова знижка — це сума певних витрат платника податку, яка дозволяє зменшити розмір оподатковуваного доходу за попередній рік. Витрати мають бути документально підтверджені й включають, зокрема: страхові платежі, сплачені страховику-резиденту України за договорами довгострокового страхування життя; пенсійні внески до недержавного пенсійного фонду, банківського пенсійного депозитного рахунку, пенсійного вкладу, рахунку учасника фонду банківського управління.
Це означає: держава повертає частину сплаченого ПДФО, якщо громадянин витрачав кошти на соціально важливі речі — як-от страхування життя.
Для отримання податкової знижки за результатами 2024 року (у 2025 році) слід подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2025 року (включно).
До декларації потрібно додати: копію договору страхування життя; копії платіжних документів, що підтверджують сплату внесків (квитанції, платіжки з банку, виписки тощо); довідку про доходи (довідка про зарплату та сплачений ПДФО).
Важливо: податкова знижка не переноситься на наступні роки — якщо ви не подали декларацію вчасно, право на повернення податку втрачається.
Знижка надається лише фізичним особам — громадянам, які офіційно працювали й отримували заробітну плату.
Ви можете отримати знижку за договори, укладені на користь себе або найближчих родичів — чоловіка/дружини, дітей, батьків (за певних умов).
Податковий кодекс встановлює обмеження на суму витрат, що підлягають включенню до податкової знижки:
- для самого платника податку — не більше 4240 грн на місяць у 2024 році;
- для члена сім’ї першого ступеня споріднення — не більше 2120 грн на місяць, тобто 50% від вищевказаної суми.
Подати декларацію можна: онлайн — через електронний кабінет платника податків чи скориставшись мобільним застосунком «Моя податкова»; особисто — у податковій за місцем реєстрації; через уповноваженого представника (за дорученням).
Податкова знижка — це реальна можливість повернути частину податку, який уже сплачено до бюджету, якщо ви дбаєте про власне життя, безпеку і пенсійне забезпечення.
Результат превентивних заходів ДПС для виводу з «тіні»: середньомісячний приріст активних РРО зріс втричі
За останніх три місяці сумлінні платники податків додатково зареєстрували близько 20 тисяч активних РРО/ПРРО. Середньомісячний приріст втричі більший, ніж у попередніх періодах. Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко в Telegram-каналі.
Наразі в Україні загалом офіційно 981,8 тис. реєстраторів.
«Активізація зумовлена превентивними та роз’яснювальними заходами податківців. Крім цього, сприяють «детінізації» зміни форми та змісту фіскального чека», – наголосив Руслан Кравченко.
Завдяки даним, що надходять до Системи обліку даних РРО, ДПС постійно отримує інформацію про тих, хто систематично отримує кошти за продані товари на свої рахунки, при цьому не проводить їх через касові апарати, та тих, у кого вони відсутні.
Застосування РРО та ППРО в Україні має переваги для бізнесу, покупців та держави:
- економічна стабілізація,
- покращення податкових надходжень,
- зменшення ризиків ухилення від оподаткування,
- боротьба з тінню,
- прозорість фінансових операцій,
- захист прав споживачів,
- уникнення штрафів за порушення законодавства.
Звертаємо увагу покупців (споживачів), що на вебпорталі ДПС у розділі «Е-сервіси» функціонує сервіс «Пошук фіскального чека», що розміщений за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/cashregs/check. Він дозволяє здійснити пошук чека РРО/ПРРО, перевірити його справжність та припинити незаконну діяльність окремих торгівців.